Silver och Sensibar inleder 2023 ett strategiskt samarbete som innebär att Sensibar flyttar in hos Silver för att byråerna tillsammans ska jobba med ett nytt gemensamt erbjudande kring strategier och design för kunders digitala ekosystem.
– Kundernas ekosystem av butiker, on-line handel och kommunikationskanaler blir allt mer komplext, säger Ulf Berlin VD på Silver. När vi gjort varumärkestrategi och identitet för en klient finns en massa strategiska frågeställningar där kunden hamnar i händerna på taktiska konsulter, till exempel inom digital marknadsföring.
Silver och Sensibar har därför tillsammans utvecklat en strategisk modell för hur distributions- och kommunikationskanaler i kundernas ekosystem ska förhålla sig till varandra och samverka. Det blir sedan utgångspunkt för digitala design- och kommunikationslösningar.
Samarbetet inleddes i slutet av 2022, men Silvers grundare André Hindersson har under några år suttit med i Sensibars Advisory board.
– Vi har en väldigt lik kultur och gemensam syn på branding, säger Sabina Granath, strateg som grundat tillsammans med CD-n Sofie Redtzer. Det känns superkul att hamna i ett större sammanhang där vi kan bidra med vår spetskompetens inom digital branding. Vi har redan två samarbeten på gång.
Under 2022 startade Silver reklambyrån Silver+ med CD-n Niklas Lilleus från Change och förvärvade designbyrån Amore. Sensibar kommer fortsätta vara en självständig byrå med egna kunder.
Silver/Sensibars digitala team (foto: Nadja Endler)
Johan Ekström, Motion/3D Designer
Sofia Frank-Öberg, Design Lead, Branding
Tobias Rehnvall, Digital Designer
Teddy Saxfors, Senior Designer
Minea Lagestam, Motion/3D Designer
Sabina Granath, Digital Strateg
Rikard Lindholm, Social Media Strateg och Account Manager
Sofie Redtzer, Design Lead, Digital Branding
Daniel Månsson, Activation Lead
Eager to get the ball rolling? If you'd like to meet up, brainstorm ideas, or find out more about us, feel free to get in touch.